Sedlo
Cílem sedla je být oporou sedacích kostí
a zmírnit jakýkoli tlak v oblasti měkkých tkání.
Dámská sedla mají mírně odlišné tvary, včetně
středových drážek nebo výřezů, stejně jako různé
hustoty a oblasti vycpávek a odpovídají ženské
anatomii.
Sedla jsou k dispozici v řadě tvarů, přičemž ten
nejlepší tvar pro vás závisí na vaší jízdní pozici.
Nejlepší je strávit v sedle alespoň hodinu, protože
vašemu tělu bude nějakou dobu trvat, než se
přizpůsobí novému
tvaru sedla. Polstrování: Vysoce kvalitní sedla
budou mít různou hustotu pěny použité pro uvolnění
tlaku.Gelový potah
sedla by se mohl zdát jako dobrý nápad, aby bylo
sezení pohodlnější, bude to však často mít opačný
efekt.
Jeden z příkladů: profi jezdec Primoz Roglič
používal holé karbonové sedlo bez polstrování.
Některé značky nabízejí programy, kde si můžete
sedlo vyzkoušet na delší dobu a vrátit je, pokud
nejste spokojeni,
nebo jiné nabízejí bezplatnou výměnu sedla mezi modely, dokud nenajdete to
pravé pro vás.
Šířka sedací kosti se mezi jednotlivci
liší a proto výrobci sedel vyrábějí modely v různých
šířkách.
Také statisticky vzato, mají ženy širší boky než
muži, takže mají v průměru širší sedací kosti a
vyžadují širší sedla.
Sedněte na hrubý karton nebo na alu-folii a
vytlačené důlky vám vyznačí šíři sedacích kostí.
Změřte vzdálenost
mezi středy prohlubní a přidejte 25 až 30 mm, abyste
našli výchozí šířku sedla.
Jednoduchý test:
než začněte testovat sedlo, neberte si žádné
specifické cyklistické šortky s vložkou, stačí běžné
bavlněné spodní šortky
a váš zadek tak nebude oklamán vycpávkami, sedadlo
tak najdete rychleji. Jste-li v cyklistice relativně
nováčci, může
Vám nějakou dobu trvat, než si zvyknete na delší
dobu v sedle a pokud po prvních několika týdnech
stále na sedle trpíte, poohlédněte se po jiném.
Když však dokážete jet 80 km třeba i s minimálními
zastávkami bez bolesti, necitlivosti nebo nepohodlí,
je vybráno.
Cenové relace:
Materiál použitý na sedlové lišty výrazně určí
celkovou cenu sedla. Kolejnice z oceli budou
standardem u levnějších sedel, zatímco sedla střední
a nejvyšší třídy mají tendenci volit manganové
slitiny, titan nebo kolejnice z uhlíkových vláken.
Kolejnice karbonových sedel mají oválný tvar namísto
kulatého a nemusí být kompatibilní se všemi svorkami
sedlovek.
Experimentováním s různými modely, pozicemi a
měřením šířky sedací kosti si určitě najdete to
pravé.
|
Zkušenost některých cyklistů:
„Relativně levné sedlo ještě neznamená,
že by Vám nevyhovovalo -
a názor, že širší sedlo je lepší, je také mylný,
stává se - že při jízdě dráždí hrany
zadní stranu
stehen.“
|
|