Sedlo

Cílem sedla je být oporou sedacích kostí a zmírnit jakýkoli tlak v oblasti měkkých tkání. Dámská sedla mají mírně odlišné tvary, včetně středových drážek nebo výřezů, stejně jako různé hustoty a oblasti vycpávek a odpovídají ženské anatomii.


Sedla jsou k dispozici v řadě tvarů, přičemž ten nejlepší tvar pro vás závisí na vaší jízdní pozici.
Nejlepší je strávit v sedle alespoň hodinu, protože vašemu tělu bude nějakou dobu trvat, než se přizpůsobí novému
tvaru sedla. Polstrování: Vysoce kvalitní sedla budou mít různou hustotu pěny použité pro uvolnění tlaku.Gelový potah
sedla by se mohl zdát jako dobrý nápad, aby bylo sezení pohodlnější, bude to však často mít opačný efekt.
Jeden z příkladů: profi jezdec Primoz Roglič používal holé karbonové sedlo bez polstrování.
Některé značky nabízejí programy, kde si můžete sedlo vyzkoušet na delší dobu a vrátit je, pokud nejste spokojeni,
 nebo jiné nabízejí bezplatnou výměnu sedla mezi modely, dokud nenajdete to pravé pro vás.

Šířka sedací kosti se mezi jednotlivci liší a proto výrobci sedel vyrábějí modely v různých šířkách.

Také statisticky vzato, mají ženy širší boky než muži, takže mají v průměru širší sedací kosti a vyžadují širší sedla.
Sedněte na hrubý karton nebo na alu-folii a vytlačené důlky vám vyznačí šíři sedacích kostí. Změřte vzdálenost
mezi středy prohlubní a přidejte 25 až 30 mm, abyste našli výchozí šířku sedla.

Jednoduchý test:

než začněte testovat sedlo, neberte si žádné specifické cyklistické šortky s vložkou, stačí běžné bavlněné spodní šortky
a váš zadek tak nebude oklamán vycpávkami, sedadlo tak najdete rychleji. Jste-li v cyklistice relativně nováčci, může
Vám nějakou dobu trvat, než si zvyknete na delší dobu v sedle a pokud po prvních několika týdnech stále na sedle trpíte, poohlédněte se po jiném.  Když však dokážete jet 80 km třeba i s minimálními zastávkami bez bolesti, necitlivosti nebo nepohodlí, je vybráno.

Cenové relace:
Materiál použitý na sedlové lišty výrazně určí celkovou cenu sedla. Kolejnice z oceli budou standardem u levnějších sedel, zatímco sedla střední a nejvyšší třídy mají tendenci volit manganové slitiny, titan nebo kolejnice z uhlíkových vláken.
Kolejnice karbonových sedel mají oválný tvar namísto kulatého a nemusí být kompatibilní se všemi svorkami sedlovek.

Experimentováním s různými modely, pozicemi a měřením šířky sedací kosti si určitě najdete to pravé.

       

 
 Zkušenost některých cyklistů:
„Relativně levné sedlo ještě neznamená, že by Vám nevyhovovalo -
a názor, že širší sedlo je lepší, je také mylný, stává se - že při jízdě dráždí hrany
zadní stranu stehen.“
 


 

Díly a doplňky                                                                     Hlavní stránka                                                               Všeobecné povídání
Jedno zajímavé kolo - Lapierre Xelius SL 600