E-ROAD BIANCHI ARIA 2023 je sice nabízena s Ultegrou Di2 - ale je stále se starším pohonem X35+ a navíc
stále zde nejsou bowdeny integrovány. Osobně bych dnes již do kola s pohonem X35+ nešel - a za cenu,
kterou za kolo požadují - již vůbec. Systém X35 si sebou nese jisté nedokonalosti, které systém X20 vyřešil,
a chcete-li jít s vývojem + integrace bowdenů, jděte do X20 - avšak budete se muset poohlédnou po jiné značce.

Pohon X20


Nový kompletní systém Mahle X20 nyní váží pouhých 3,2 kg, o 300 g méně než X35. Samotný motor/náboj s menším
průměrem snižuje hmotnost oproti X35 přibližně o půl kila na pouhých 1399 g.. Výrobce dále uvádí, že Mahle X20
zaznamenal nárůst točivého momentu na 60 Nm, což znamená hladší a rychlejší zrychlení s větším výkonem.
Možnost výběru baterií z 250Wh na 350Wh, což přináší výhodu delšího dojezdu avšak přibude 750 g na hmotnosti.
Nový náboj X20 je stále dimenzován na 250 W. V App „My Smartbike“, můžete ale i u staršího modelu X35 nastavit
nižší výkony motoru. Dojezd u každého elektropohonu stejně vždy záleží na hospodárnosti a využití přípomoci v různých
úrovních i včetně nulové asistence při jízdě samotné. Díky „Umělé inteligenci“ je nový systém X20 vybaven dvojicí senzorů,
které měří aplikovaný točivý moment a kadenci, aby plynuleji navyšovaly podporu pedálů a tím i odpovídaly vstupu jezdce.
X35 má pro točivý moment senzor jen jeden - vzadu ve vidlici je snímač, který z magnetického prstence měří 40 pulsů
za sek. a tyto impulsy jsou analyzovány motorovým ovladačem a je dodávána elektrická asistence.
Další vychytávkou X20je nabíječka s micro-USB portem, kterým v případě potřeby aktualizujete firmware kola.
Do budoucna se pracuje na možnosti, aktualizovat firmware přes aplikaci v mobilu.

  
Obrovské dvě upgrade v uživatelské přívětivosti!
1. Zadního náboj X20 (12x142) se zbavil externího napájecího vedení oproti X35 a místo toho přidává speciální vodotěsný
konektor, když nasadíte zadní kolo - samostatně se spojí s přívodem při nasazení.
   
2. Co mne nadchlo na novém zadním kole je, standardní pevná osa, díky níž je demontáž zadního kola stejně snadná
jako na běžném jízdním kole a již nepotřebujete s sebou vozit imbus 8 mm pro uvolnění zadního kola u X35.
 
VIDEO X20 NEW
 
   
Měnič přípomoci iWoc, lze integrovat do horní trubky, představce nebo podle možnosti.
Pro napájení X20 jsou nyní také možné použít tři typy baterií. Standardní interní baterie 236Wh nebo 350Wh
a externí baterie Range Extender velikosti větší láhve na vodu 185Wh, která se vejde do košíku kola.

Zkušenost s baterií Range Extender.
Zjistil jsem, že když přídavná Extender baterie dosáhne dostupného zbytku 14 %, přestane dodávat energii
a systém odebírá z hlavní rámové baterie. Prodejce tvrdí, že se nejedná o závadu a technici Mahle oznámili, že je to
kalibrace pro ochranu baterie. To mě zanechává v němém úžasu, protože Extender baterie je inzerována za 208.8 Wh,
ale ve skutečnosti je to 194,4 Wh. Dostupná teoretická spotřeba by tedy byla 86 % + váha 1.64kg.
Za těchto podmínek bych nikdy za Extender baterii neutratil částku cca.500 eur.

VIDEO


S celkovou hmotností kola 10,6 kg je SCOTT Addict eRIDE jedním z nejlehčích elektrokol na trhu.
Pochopitelně v jeho špičkové konfiguraci za 9 999,00 €. Addict eRIDE 20 (186.000 Kč)
 Addict eRIDE 30 (160.000 Kč)
 

Rám může být: Scott, Wilier, Colnago a další zde

Objevil se i Wilier Filante Hybrid 2022 (10 kg) v ceně 232500 - s Ultegrou Di2 nebo za 248.500 – s Dura-Ace Di2

  
Modely SCOTT s X20 má již veškeré bowdeny integrované.
Scott Addict eRIDE 30 - 144.000 Kč s mechanickou Ultegrou/105 - 22 Speed.
Addict eRide 10 za 200.00 Kč s Ultegrou Di2, 40 mm karbonová kola Syncros
Scott Addict eRide Ultimate - s hmotností pouhých 10,5 kg / 23,1 lb. - 293 590 Kč s celou sadou Dura-Ace Di2 12sp.
40 x 23 mm karbonovými koly Syncros + přídavnou vnější baterií.



Hlavní stránka